Ανάλυση
Πόσο θα επηρεάσει την αγορά η αύξηση φόρου στο υγραέριο κίνησης;

Πόσο θα επηρεάσει την αγορά η αύξηση φόρου στο υγραέριο κίνησης;

  • 01 Οκτωβρίου 2012, 14:10

Το υγραέριο αποτελεί το τελευταίο «καταφύγιο» για περισσότερους από 55.000 Έλληνες ιδιοκτήτες ΙΧ, οι οποίοι δεν μπορούν να αποκτήσουν κάποιο πετρελαιοκίνητο και με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος χρήσης του οχήματός τους, εξαιτίας της χαμηλής τιμής διάθεσης του λίτρου του συγκεκριμένου καυσίμου. Αν τελικά περάσει το συγκεκριμένο μέτρο, τότε ο ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης από 125 ευρώ που κυμαίνεται για 1.000 λίτρα καυσίμου θα εκτοξευθεί στα 330 ευρώ όπως θα ισχύει στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης!

Τιμή διάθεσης

Σύμφωνα με πληροφορίες, η τιμή διάθεσης του υγραερίου αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 1,15 και 1,25 ευρώ το λίτρο, και θα είναι φθηνότερο κατά 0,20 έως 0,40 ευρώ από το πετρέλαιο.

Ο λόγος διαφοράς τιμής με το πετρέλαιο έγκειται στο γεγονός πως το υγραέριο φορολογείται με τον μετρικό τόνο και όχι σε λίτρα (ο ένας μετρικός τόνος υπολογίζεται σε περίπου 1.700 - 1.800 λίτρα). Όπως κι αν κυμανθούν, τελικά, λέγεται ότι οι τιμές διάθεσης του υγραερίου κίνησης θα αποτελέσουν τεράστιο πλήγμα στους ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν προβεί στην μετατροπή του κινητήρα τους και η κίνηση με το συγκεκριμένο καύσιμο σε πολλές περιπτώσεις θα είναι ασύμφορη, καθώς είναι γνωστό στην αγορά πως το υγραέριο «καίγεται» γρηγορότερα από την βενζίνη οπότε θα εκμηδενιστεί το όποιο όφελος είχαν μέχρι σήμερα οι καταναλωτές.

Από την άλλη μεριά, τα συνεργεία (εξουσιοδοτημένα και μη) είχαν βρει διέξοδο στην τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης, κι αν τελικά αυξηθεί η τιμή διάθεσης του συγκεκριμένου καυσίμου τότε θα «παγώσουν» οι τοποθετήσεις, δημιουργώντας νέο γύρο λουκέτων και απολύσεων.

Το φθηνότερο καύσιμο κίνησης εξακολουθεί να παραμένει το Φυσικό Αέριο αλλά παρά τις ανακοινώσεις της ΔΕΠΑ για δημιουργία 9 πρατηρίων καυσίμων σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Λάρισα μέσα στο Καλοκαίρι ακόμη δεν έχει γίνει τίποτα και όσοι καταναλωτές επιλέξουν να τοποθετήσουν το συγκεκριμένο καύσιμο θα πρέπει να διαμένουν στην Αττική, καθώς τα μοναδικά πρατήρια της ΔΕΠΑ βρίσκονται στα Λιόσια και στην Ανθούσα... Ραγδαία είναι η αύξηση των αυτοκινήτων στα οποία έχουν τοποθετηθεί συσκευές υγραεριοκίνησης και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος από τα 4.074 Ι.Χ. που ήταν το 2010 την επόμενη χρονιά η αγορά κατέγραψε αύξηση 501% με 24.525 ΙΧ!

Άκρως εντυπωσιακά είναι και τα στοιχεία για το οκτάμηνο του 2012, στο οποίο τα ΙΧ που έχουν ήδη εφοδιαστεί με συσκευές υγραεριοκίνησης ανέρχονται σε 27.478, καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα κατά 65,2%!

Το εν λόγω ποσοστό αποτελεί και το μοναδικό θετικό στοιχείο σε όλο, τον κλάδο του αυτοκινήτου κατά την τελευταία τριετία.

Η οδηγία 96/2003 της ΕΕ

Με την τελευταία αύξηση της τιμής, τον Ιούνιο του 2011, η τιμή του υγραερίου κίνησης στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στα 82 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο, ενώ σε αρκετά πρατήρια η τιμή διάθεσης ξεπερνά τα 90 λεπτά το λίτρο.

Ωστόσο, όλες οι εταιρείες τοποθέτησης υγραεριοκίνησης στην Ελλάδα αναφέρουν ρητά πως το υγραέριο παραμένει φθηνό, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει την οδηγία (96/2003), σύμφωνα με την οποία σε καμία περίπτωση η φορολογία του υγραερίου δεν μπορεί να είναι περισσότερο από 25%, ενώ στην βενζίνη είναι 100% έως το 2019.

Μένει επίσης να δούμε αν η επιβάρυνση της φορολογίας στο συγκεκριμένο καύσιμο επιβαρύνει τελικά τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ή αν θα το επωμιστούν αποκλειστικά οι πωλητές και οι εταιρείες διάθεσης...

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο




cron