Αρχική | Επιχειρήσεις | Οlympic Αir: Πώς έχασε τις άγονες γραμμές

Οlympic Αir: Πώς έχασε τις άγονες γραμμές

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Νέες αερομαχίες ξεκίνησαν χθες για τις άγονες αεροπορικές γραμμές του Αιγαίου με έντονο παρασκήνιο, μετά την επίθεση που εξαπέλυσε ο πρόεδρος της Οlympic Αir κ. Ανδρέας Βγενόπουλος κατά της κυβέρνησης και προσωπικά του υφυπουργού Μεταφορών κ. Νίκου Σηφουνάκη.
H Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προχώρησε τη προηγούμενη εβδομάδα, σε κλειστή διαβούλευση με στόχο την αναδιανομή των 24 δρομολογίων για το διάστημα από 1-12-2009 έως το τέλος Μαρτίου 2010. Η διαβούλευση - για περίπου 12 εκατομμύρια ευρώ- δεν έγινε με διεθνή διαγωνισμό, αλλά με τους ενδιαφερόμενους τού προηγούμενου διαγωνισμού που ματαιώθηκε.

Έτσι, αποφασίστηκε η προσωρινή ανάθεση από 1-11-2009 έως 31-3-2010 στην Αthens Αirways της εκτέλεσης 10 δρομολογίων και στη Sky Εxpress άλλων 5. Για τα υπόλοιπα 9 δρομολόγια για τα οποία δεν υπήρξε ανάδοχος η διαδικασία επαναλήφθηκε χθες με την Αthens Αirways και την Οlympic Αir. Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, χθες η Οlympic Αir κατέθεσε κανονικά προσφορές για καθεμία γραμμή ξεχωριστά χωρίς να βάζει όρους για το σύνολο των γραμμών.
Η απώλεια των γραμμών από την Οlympic Αir, εξόργισε τον πρόεδρο της εταιρείας κ Α. Βγενόπουλος, ο οποίος τοποθετήθηκε δημόσια με συνέντευξη, και στην οποία καταφέρθηκε εναντίον της επιτροπής του διαγωνισμού, αλλά και του υπουργού κ Ν.Σηφουνάκη.

Αρχίζοντας τη συνέντευξή του, ο πρόεδρος της MIG έκανε τρεις γενικές παρατηρήσεις και τοποθετήσεις μιλώντας για:
* Σκανδαλώδη ανεπάρκεια του κράτους, που λειτουργεί ως τροχοπέδη για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
* Υπαρξη σκανδάλων εκ προθέσεως, τα οποία παραμένουν αδιερεύνητα.
* Ανυπαρξία σεβασμού στο δημόσιο χρήμα.

Ο κ. Βγενόπουλος, αναφερόμενος στο διαγωνισμό για την εκμετάλλευση των 24 άγονων γραμμών, o οποίος είχε ματαιωθεί λόγω των εκλογών του Οκτωβρίου και που την Παρασκευή ανακοινώθηκε ότι 10 γραμμές κατακυρώθηκαν στην εταιρεία Athens Airways και 5 στην εταιρεία Sky Express, αντί του ποσού των 2,2 εκατ. ευρώ, σημείωσε ότι τα μέλη της Επιτροπής υπέπεσαν σε σωρεία παραβάσεων, ενώ έκανε λόγο για απιστία κατά της υπηρεσίας, αλλά και παράβαση καθήκοντος, καθώς -όπως ανέφερε- για τις 16 άγονες γραμμές, η Olympic Air υπέβαλε πρόταση για μηδενικό τίμημα, ενώ για τις άλλες 8 η προσφορά της αφορούσε τίμημα στο κόστος.

Επίσης, σημείωσε ότι ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε κατά παράβαση οποιασδήποτε λογικής, σημειώνοντας ότι επελέγησαν εταιρείες οι οποίες δεν έχουν δικά τους αεροπλάνα, αλλά τα διαθέτουν με τη μέθοδο wet lease, τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας των οποίων υπάγονται σε Τρίτες Χώρες.
Απαντώντας στα όσα κατήγγειλε ο πρόεδρος της MIG, ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Οδυσσέας Βλάμης, σημείωσε ότι ο αποκλεισμός της Ο.Α. από τον προσωρινό διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο γεγονός ότι η εταιρεία κατέθεσε προσφορά «υπό όρους», δηλαδή συνδυασμένες μεταφορές, κάτι που δεν επιτρέπουν οι όροι του διαγωνισμού. Στο σημείο αυτό, τόνισε ότι, εάν η Ο.Α. είχε καταθέσει κανονική προσφορά, θα έπαιρνε τις 21 από τις 24 άγονες γραμμές.

Σημείωσε επίσης ότι ο διαγωνισμός που ακυρώθηκε, λόγω των εκλογών, δεν προσβλήθηκε από κανέναν ως προς τη διαδικασία. Για το θέμα της ρύπανσης των αεροσκαφών, είπε ότι δεν υπάρχει ακόμη συνολικό θεσμικό πλαίσιο της Ε.Ε. και, μάλιστα, συμπληρώνοντας ο κ. Ρέππας είπε ότι ζήτησε από την Ε.Ε. οδηγίες, αλλά η Ε.Ε. δεν απάντησε.

Ο διοικητής της ΥΠΑ επιβεβαίωσε ότι η Ο.Α. είχε καταθέσει προσφορά για τις 16 άγονες γραμμές με μηδενική επιδότηση, ενώ για τις υπόλοιπες 8 ζητούσε 5,9 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που πριν από ένα χρόνο το ανάλογο ποσό ήταν 4,8 εκατ. ευρώ. Πρόσθεσε επίσης ότι, σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες, ισχύει μόνο για το μεγάλο διαγωνισμό η απαγόρευση του Wet Lease, ενώ κάτι τέτοιο δεν ισχύει για το μεταβατικό στάδιο (μικρό διαγωνισμό).
Σε ότι αφορά το νέο μίνι διαγωνισμό που έχει προκηρυχθεί για τις 9 εναπομείνασες άγονες γραμμές -οι 15 έχουν κατακυρωθεί σε δύο εταιρείες-, ο διοικητής της ΥΠΑ δήλωσε ότι η Ο.Α., αυτή τη φορά, κατέθεσε προσφορά χωρίς όρους και ότι το αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα ανακοινωθεί σε περίπου μία εβδομάδα.

Η τελική ημερομηνία για την υποβολή των προτάσεων για τον διαγωνισμό των 2 χρόνων είναι η 13η Ιανουαρίου και η διαδικασία για τα επιδοτούμενα - με περίπου 35 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο- αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου. Ο ανάδοχος ή οι ανάδοχοι θα αρχίσουν τα δρομολόγια προς τις άγονες γραμμές την 1η Απριλίου 2010






Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
5.00

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text

Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο