Σε μάντρες αυτοκινήτων έχουν μετατραπεί οι τράπεζες

Ξεπέρασαν τις 25.000, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, οι κατασχέσεις αυτοκινήτων από τράπεζες τον τελευταίο χρόνο, ενώ το πολύ χαμηλό αγοραστικό ενδιαφέρον έχει αντίκτυπο στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, όπου αυξάνονται οι πτωχεύσεις.
Τα αυτοκίνητα φυλάσσονται σε μεγάλες μάντρες στα Μεσόγεια και στην επαρχία, χωρίς εταιρικές πινακίδες ή άλλη ένδειξη που να περιγράφει περί τίνος πρόκειται, πριν οι τράπεζες τα βγάλουν σε πλειστηριασμό για να τα πουλήσουν. Ενδεικτικά, ένα αυτοκίνητο κατασχεμένο, ηλικίας δύο ετών, μπορεί να πωληθεί από 30% έως 50% κάτω από την τιμή που είχε ως καινούργιο.
Και ενώ αυξάνεται ο αριθμός των κατασχέσεων, οι πωλήσεις στην αγορά μειώνονται, αφού τα δάνεια που εγκρίνουν οι τράπεζες είναι πλέον με το σταγονόμετρο. Αντιμέτωπες με τον κίνδυνο νέων επισφαλειών, και έχοντας φορτωθεί με έναν τεράστιο στόλο κατασχεμένων αυτοκινήτων, οι τράπεζες απορρίπτουν πλέον 8 στις 10 αιτήσεις για χορήγηση νέου δανείου.
Ως συνέπεια, και σε συνδυασμό με την αναστολή εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης που θα έδινε μεγάλη ανάσα στην αγορά, οι πωλήσεις αυτοκινήτων δείχνουν μείωση 40% τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση (επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), με την πραγματική όμως ζήτηση να έχει πέσει ακόμη περισσότερο. «Οι παραγγελίες για καινούργια οχήματα έχουν υποχωρήσει τουλάχιστον 50% σε σύγκριση με πέρσι», σημειώνει ο Γιάννης Ιακωβίδης, γενικός γραμματέας του Συνδέσμου. Τραπεζικές πηγές αναφέρουν ότι ήδη, μόνο στην Αττική, από τις συνολικά 5.500 εμπορικές επιχειρήσεις αυτοκινήτου (ντίλερ, εκθέσεις, αξεσουάρ), 1.500 έχουν βάλει λουκέτο τον τελευταίο χρόνο, αφού τα έσοδά τους μειώθηκαν κατά πολύ.
Πάντως, την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης εξετάζει η κυβέρνηση για το 2010, ίσως για τον Απρίλιο, αφού τα υπουργεία Οικονομικών, Yποδομών και Περιβάλλοντος μελέτησαν την έρευνα του IOBE στην οποία παρουσιάζονται τα οικονομικά οφέλη που πιθανόν να αποκομίσει το κράτος..
Το σενάριο των αρμοδίων υπουργείων, θα προβλέπει ότι εάν ο ιδιοκτήτης παλαιού οχήματος αντικαταστήσει το παλαιό με κάποιο καινούργιο. η επιδότηση αντικατάστασης θα είναι από 1.000 έως 2.000 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό αλλά και τις εκπομπές ρύπων του νέου αυτοκινήτου τα οποία θα αφαιρούνται από τα Tέλη Tαξινόμησης κατά τη διαδικασία εκτελωνισμού του καινούργιου IX.
- Τα Πασχαλινά «μπιλιετάκια» για 2.500.000 ιδιοκτήτες ακινήτων
- Παρέμβαση προς την ελληνική Κυβέρνηση για τα επικίνδυνα απόβλητα
- Το τηλεγράφημα Παπανδρέου προς την Χιλιανή πρόεδρο
- Σεισμός στη Χιλή: 1.000 φορές μεγαλύτερος του σεισμού της Αϊτής
- Ζευγάρια χωρίζουν με μήνυμα στο Facebook
- Πως συμμετέχει η Ελλάδα στον γερμανικό προϋπολογισμό
- Η Ελλάδα συνεχίζει να κρατάει σε αγωνία τις αγορές
- Σε διαθεσιμότητα δόκιμοι αστυφύλακες επειδή πιάστηκαν στα χέρια
- Επτά νεκροί από ανταλλαγή πυροβολισμών στο Μεξικό
- Είδε σε τηλεπωλήσεις το κλεμμένο δαχτυλίδι της
- Ο A. Βγενόπουλος μετά την Olympic Air, πουλάει και την Attica Ferries
- Εταιρείες πληροφορικής: Ελπίζουν στις δουλειές του Δημοσίου
- Ο Α. Βγενόπουλος θα πάρει 48,5 εκατ. από την Aegean και το 26,6% της νέας εταιρείας
- ICAP: Aυξάνονται οι εισαγωγές γυναικείων υφασμάτινων ενδυμάτων
- Ο Δ. Κοντομηνάς επιστρέφει στις ασφάλειες
- Τι είπε ο Ανδρέας Βγενόπουλος στην συνέντευξη
- Βγενόπουλος: Αποσύραμε τους εγωισμούς και ενώσαμε τις εταιρίες