Αρχική | Επιχειρήσεις | Ο A. Βγενόπουλος μετά την Olympic Air, πουλάει και την Attica Ferries

Ο A. Βγενόπουλος μετά την Olympic Air, πουλάει και την Attica Ferries

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Ο A. Βγενόπουλος μετά την Olympic Air, πουλάει και την Attica Ferries

Μετά τον «αέρα» και το deal με την Olympic Air όλα οδηγούν στη θάλασσα για τον Aνδρέα Βγενόπουλο που ήδη πούλησε ένα πλοίο, συζητάει για ένα δεύτερο, ενώ έχει στα σκαριά ακόμα και την ολοκληρωτική πώληση της Attica Ferries και της θυγατρικής Attica συμμετοχών.

Τη στιγμή που οι συζητήσεις με τον Βασιλάκη για την αεροπορική συγχώνευση βρισκόταν σε εξέλιξη, η ναυτιλιακή αγορά συ- ζητούσε έντονα την πώληση του πλοίου «RoPax Superfast V», το οποίο ήταν δρομο- λογημένο στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα στο βρετανογαλλικό κολοσσό «Bretagne Irlande of Roscoff France». Το πο- σό που εισπράχθηκε από τη συγκεκριμένη πώ- ληση έφτασε τα 81,50 εκατ. ευρώ και έτσι τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου Attica ενι- σχύθηκαν κατά 40 εκατ. ευρώ. Η λογιστική ζημιά από την πώληση θα ανέλθει στα 3,5 εκατ. ευρώ περίπου, η οποία θα περιληφθεί στα απο- τελέσματα της χρήσης 2009.

Η «DEAL» αποκαλύπτει σήμερα ότι ο Ανδρέας Βγενόπουλος συζητά με ελληνικές και ξένες εταιρείες να πουλήσει το πλοίο «Superfast XII» που έχει δρομολογήσει από τον Μάρτιο του 2009 στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο. Άνθρωποι της εταιρείας έκαναν συγκεκριμέ- νες κρούσεις σε εκπροσώπους των ανταγω- νιστριών εταιρειών για το συγκεκριμένο πλοίο, ενώ οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ανα- ζητάται στρατηγική συμμαχία ή αγοραστής για την Attica Ferries. Επισήμως δεν έχει γίνει κά- τι γνωστό, γιατί σ’ αυτή την περίπτωση η ετα- ρεία (MIG) θα υποχρεούτο να τοποθετηθεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες οι σύμβουλοι που έχουν ανα- λάβει να βρουν αγοραστή στο εξωτερικό (αγο- ραστής από την Ελλάδα είναι δύσκολο να βρε- θεί και εάν υπήρχε συμμαχία με ανταγωνίστρια εταιρεία αυτό θα προσέκρουε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού).

ΔΕΝ ΑΠΕΔΩΣΕ Η δρομολόγηση του πλοίου «Superfast XII» προς το Ηράκλειο της Κρήτης, ήταν ένα ρίσκο για την εταιρεία που δεν «βγήκε». Ο υπολο- γισμός και ταυτόχρονα ο στόχος ήταν πως θα κερδιζόταν ένα μεγάλο μερίδιο από το «πα- κέτο» των 2,5 εκατ. επιβατών, των 390.000 Ι.Χ. και των 200.000 φορτηγών που διακι- νούνται ετησίως από Πειραιά προς Ηράκλειο και αντίστροφα, τα οποία όμως εξυπηρετού- ντο πλήρως από τα τέσσερα πλοία της ΑΝΕΚ και τα δύο πλοία των Μινωϊκών Γραμμών.

Η ζημιά για την εταιρεία μόνο γι’ αυτό το δρομολόγιο φτάνει το 1 εκατ. ευρώ τον μή- να, η οποία είναι δυσβάσταχτη εάν υπολογί- σει κανείς ότι ούτε στις γραμμές της Αδριατικής φυσάει ούριος άνεμος ούτε η πολιτική ανταγωνισμού στο θέμα των τιμών φέρεται πως αποδίδει για την Attica Group, πέρα από τα προβλήματα που υπάρχουν με την Επιτροπή Ανταγωνισμού μετά τις καταγγελίες που υπάρ- χουν. Ο ναυτιλιακός όμιλος του Βγενόπουλου, που διευθύνεται από δύο έμπειρους ανθρώ- πους της θάλασσας, τον Πέτρο Βέττα και τον Μιχάλη Σακέλλη, έχει επενδύσει ιδιαίτερα μεγάλο ποσό στη ναυτιλία, αλλά τα κέρδη εί- ναι δύσκολο να έρθουν, αφού οι σημερινοί συσχετισμοί στην ακτοπλοΐα αφήνουν ελαχι- στότατα περιθώρια ελιγμών και ένταση στον ανταγωνι- σμό. Έχει γραφεί εδώ και και- ρό πως «το γνωρίζουν καλά στην Attica Group ότι το μό- νο που απομένει να γίνει, ώστε να επιτευχθεί η ανα- κατανομή των εσόδων και των κερδών είναι να υπάρ- ξει σύντομα κάποιο deal. Με τη λογική ότι η διέξοδος από τη σημερινή στασιμότητα εί- ναι οι συγχωνεύσεις ή εξαγο- ρές δεν απομένει να δούμε τις επόμενες κινήσεις τους» (εκτί- μηση Σ. Ν. Αθανασίου τον Ιανου- άριο).

ΠΕΣΜΕΝΗ Η ΚΙΝΗΣΗ

Το πρόβλημα για την Attica και τον Α. Βγενόπουλο δεν εστιάζεται μόνο στην Κρήτη, αλλά και στην Αδριατική που πέρα από τις υπερβολικές αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων η κίνηση είναι μειωμένη.

Το 2009 διακινήθηκαν σε σχέ- ση με την προηγούμενη χρονιά 16.000 λιγότερα φορτηγά προς την Ανκόνα, 18.000 λιγότερα προς το Πρίντεζι, 11.000 προς τη Βενετία και 34.000 προς το Μπάρι. Οι εταιρείες θα εμφανίσουν έσο- δα μειωμένα ακόμα και κατά 20 εκατ. ευρώ και γι’ αυτό εξάλλου η Attica Ferries κατέ- φυγε στην επιβολή επίναυλου 60 ευρώ ανά φορτηγό στις γραμμές Πάτρας - Ηγουμενί- τσας - Ανκόνας προκειμένου να αντιμετωπί- σει, έστω και εν μέρει, το πρόβλημα.

Deal News








Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
5.00

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Οδηγός Επιχειρήσεων

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text



Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr