Κατασκευή e- shop: Οικονομική λύση για εμπόρους
Άρθρο από το Hellenic Business (www.hbnews.gr)
Μολονότι σχεδόν όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ έχουν site, μονάχα δύο προσφέρουν δυνατότητα ηλεκτρονικής παραγγελίας: ΑΒ Βασιλόπουλος http://www.ab.gr και Βερόπουλος http://www.veropoulos.gr/eshop.Η εμπειρία της online αγοράς μάς άφησε αρκετές θετικές εντυπώσεις. Ακόμα και τα παγωτά που ζητήσαμε έφθασαν κατευθείαν από την κατάψυξη, η ημερομηνία λήξης των ευπαθών προϊόντων απείχε αρκετά από εκείνη της παραλαβής τους από μας, ενώ το σύνολο του «καλαθιού αγορών» ήρθε σε άριστη κατάσταση και σε αρκετές διαφορετικές σακούλες. Μάλιστα, στον Βερόπουλο πληρώσαμε 4,5 ευρώ λιγότερα απ’ όσα είχαμε υπολογίσει στον δικτυακό τόπο του, καθώς υπολογίστηκαν οι εκπτώσεις που έκαναν σε ορισμένα είδη (π.χ. απορρυπαντικό και κρασί) οι προμηθεύτριες εταιρίες. Ωστόσο, ένα σακουλάκι πατατάκια μας ήρθε σε διαφορετική γεύση από αυτήν που παραγγείλαμε χωρίς να ειδοποιηθούμε ότι η συγκεκριμένη γεύση δεν ήταν διαθέσιμη.
Το πρώτο πείραμα
Το φιλόδοξο «στοίχημα» του Μιτς Μάντοξ να κλειστεί πριν από επτά χρόνια σε ένα άδειο σπίτι και να κάνει τα πάντα για ένα χρόνο μέσω Διαδικτύου, δεν κερδήθηκε μόνο χάρη στην επιμονή του νεαρού προγραμματιστή –χαρακτηριστικό δείγμα της οποίας ήταν ότι για όσο διήρκεσε το πείραμα είχε αλλάξει με δικαστική απόφαση το ονοματεπώνυμό του σε DotComGuy. Καθοριστικό ήταν το ενδιαφέρον εταιριών με online παρουσία, οι οποίες έγιναν χορηγοί στο πείραμα. Μάλιστα, υποσχέθηκαν να δώσουν στον Μιτς συνολικά 98.000 δολάρια. Τελικά οι προσδοκίες για αμοιβή ναυάγησαν (ας όψεται η κατάρρευση πολλών διαδικτυακών εταιριών την εποχή εκείνη) και οι προβολείς της δημοσιότητας έσβησαν, αλλά ο Μάντοξ βγήκε κερδισμένος με άλλους τρόπους: πούλησε την ηλεκτρονική διεύθυνση που φιλοξενούσε τις καθημερινές δραστηριότητές του (www.dotcomguy.com), απέκτησε τεράστια, μολονότι πρόσκαιρη, δημοτικότητα (απόδειξη ο δικτυακός τόπος των θαυμαστών του http://urgo.org/dotcomguy), και βρήκε online τη γυναίκα της ζωής του, με την οποία απέκτησε μια κόρη.
Αναζήτηση στα μαγαζιά
Για ρούχα και παπούτσια
Οποιος περιμένει να βρει ρούχα και παπούτσια της αρεσκείας του στο ελληνικό Διαδίκτυο θα απογοητευθεί. Οι επιλογές είναι συγκριτικά περισσότερες για τις γυναίκες, αλλά και πάλι μετριούνται στα δάχτυλα (π.χ. www.e-outlet.gr, www.fashion.gr). Καλύτερα είναι τα πράγματα στα αθλητικά ρούχα και παπούτσια, των οποίων η ηλεκτρονική αγορά «κινείται» (π.χ. www.esportmania.gr). Εμείς, πάντως, δεν βρήκαμε κανένα προϊόν του γούστου μας, ώστε να κάνουμε παραγγελία. «Οι καταναλωτές θέλουν να πιάσουν το ρούχο, να το δοκιμάσουν και έτσι δεν προτιμούν τις τηλεπωλήσεις. Αυτός είναι ο λόγος που οι έμποροι δεν δημιουργούν online καταστήματα», αναφέρουν ειδικοί στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Ο κ. Μεντζέλος Μολοχίτης, εμπορικός διευθυντής του ομίλου επιχειρήσεων Ν. Μπογονικολός, δίνει μια άλλη διάσταση: «Είναι αλήθεια ότι στην ένδυση πρέπει να ξέρεις ένα προϊόν και την ποιότητά του για να το εμπιστευθείς. Αν, όμως, ξέρεις ότι μια μάρκα είναι καλή και ότι το νούμερό σου, φερειπείν, στα πουκάμισά της είναι το 42, γιατί να μην παραγγείλεις; Εγώ το κάνω συχνά και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος». Τη μεγαλύτερη ποικιλία σε ρούχα και υποδήματα προσφέρει η online εκδοχή του καταλόγου La Redoute (www.laredoute.gr), ο οποίος μετέφερε στον Κυβερνοχώρο την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει στις τηλεφωνικές πωλήσεις. Στις ιστοσελίδες του, όμως, παρουσιάζονται τεχνικά προβλήματα (εμφανίζεται ξανά η ίδια ιστοσελίδα αντί για την επόμενη). Λίγα ηλεκτρονικά καταστήματα (π.χ. www.megamarket.gr) καλύπτουν επίσης εν μέρει τις ανάγκες όσων ενδιαφέρονται για βρεφικά και παιδικά είδη. Ευτυχώς υπάρχουν και οι ξένες ιστοσελίδες, όπως η βρετανική Brown Bag Clothing (www.bbclothing.co.uk) ή ακόμα και το Amazon (www.amazon.com), το οποίο πουλάει online παπούτσια, τσάντες και διάφορα αξεσουάρ.
Η ώρα του φαγητού
Αν το στομάχι σας αρχίσει να στέλνει μηνύματα, το Διαδίκτυο έχει λύσεις, όμως –για άλλη μια φορά– περιορισμένες:
▪ Για την Αθήνα και μερικές μεγάλες πόλεις δύο αλυσίδες πίτσας προσφέρουν τη δυνατότητα online παραγγελιών όλων των προϊόντων τους: Domino’s Pizza (www.dominos.gr) και Pizza Hut (www.pizzahut.gr). Για την παραγγελία στην πρώτη απαιτείται να έχεις ήδη παραγγείλει με τον… παραδοσιακό τρόπο (τηλεφωνικά) τουλάχιστον μία φορά το τελευταίο τρίμηνο. Το θετικό είναι ότι προσφέρει έκπτωση στις online παραγγελίες. Η δεύτερη απλά επικοινωνεί τηλεφωνικά μαζί σου την πρώτη φορά που παραγγέλνεις online για να επιβεβαιώσει τα στοιχεία σου.Και οι δύο είναι συνεπείς στο χρόνο παράδοσης. Η Domino’s εξυπηρετεί «εκτός των τειχών» το Ηράκλειο, τα Χανιά, την Κόρινθο, τη Χαλκίδα και τη Μυτιλήνη και η Pizza Hut τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, το Ηράκλειο, τη Ζάκυνθο, την Κέρκυρα και τη Ρόδο.
▪ Στη Θεσσαλονίκη η Pizza Zest (www.zest.gr), μια πιτσαρία με τέσσερα καταστήματα στην πόλη, διαθέτει και δικτυακό τόπο με δυνατότητα ηλεκτρονικών παραγγελιών.
▪ Λίγες είναι και οι γλυκές γεύσεις που διατίθενται μέσω Διαδικτύου. Προέρχονται από offline ζαχαροπλαστεία, όπως ο Αγαπητός (www.agapitos.gr) και ο Τζιβελέκας (www.tzivelekas.gr). Την ίδια ώρα, στη γειτονική Τουρκία η ιστοσελίδα www.yemeksepeti.com προσφέρει τη δυνατότητα παραγγελίας 154.820(!) διαφορετικών έτοιμων φαγητών από δεκάδες αλυσίδες και μεγάλα εστιατόρια της Αγκυρας, της Κωνσταντινούπολης, της Σμύρνης, της Αττάλειας και της Μπούρσας.
Κυβερνο-άνθη
Ηλεκτρονικό «μπαξέ» θυμίζει το ελληνικό Διαδίκτυο, αφού γνωστά ανθοπωλεία και εταιρίες με ηλεκτρονικά μόνο καταστήματα (π.χ. www.petridisflowers.gr, www.fleria.gr, www.flowernet.gr, www.gardenshop.gr,) παρουσιάζουν άνθη, φυτά, ανθοσυνθέσεις, και διαθέτουν φόρμες online παραγγελίας.
Τεχνολογικά «καλούδια»
Το Ιντερνετ δεν θα μπορούσε παρά να είναι αγοραστικός παράδεισος για είδη τεχνολογίας (υπολογιστές, περιφερειακές συσκευές, αξεσουάρ, προγράμματα κ.τ.λ.) και για ηλεκτρικές συσκευές. Οι τελευταίες είναι σαφώς αδικημένες, όμως, στο ελληνικό Διαδίκτυο, αφού οι αλυσίδες ηλεκτρικών έχουν –στη συντριπτική πλειοψηφία τους– υποτυπώδεις ιστοσελίδες, ενώ τα αποκλειστικά online καταστήματα (π.χ. www.megamarket.gr, www.shop21.gr, www.e-shop.gr) είναι λίγα. Και εδώ ισχύει ο κανόνας για τη σύγκριση τιμών που προαναφέραμε στα βιβλία-CDs-DVDs-παιχνίδια.
Εμείς κάναμε το πείραμά μας παραγγέλνοντας μια φορητή μνήμη τύπου Flash, που παράλληλα είναι ΜΡ3 player και ραδιόφωνο από το e-shop μαζί με δύο βιβλία.
Η παραγγελία δόθηκε βράδυ Δευτέρας και έφθασε στα χέρια μας μεσημέρι Τετάρτης (πιο γρήγορα απ’ ό,τι υπόσχεται η ιστοσελίδα). Το φορτηγό της εταιρίας ήταν συνεπές στο ραντεβού του και το χάρτινο κιβώτιο που μας παρέδωσε ήταν ελαφρά φουσκωμένο, αλλά και τα τρία είδη έφθασαν χωρίς φθορές, τυλιγμένα σε προστατευτικές ζελατίνες. Το περίεργο είναι ότι δύο ώρες μετά την παράδοση η λειτουργία παρακολούθησης της εξέλιξης της παραγγελίας που υπάρχει στην ιστοσελίδα της εταιρίας εξακολουθούσε να δείχνει ότι η παραγγελία βρισκόταν στο στάδιο της… συσκευασίας! Την επόμενη ημέρα δοκιμάσαμε και την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών. Αφορμή; Εξαρχής το gadget που αγοράσαμε δεν δούλευε σωστά. Επειδή ήταν περίπλοκο να εξηγήσουμε τη «συμπτωματολογία», αντί για e-mail προτιμήσαμε το τηλεφώνημα στο service του e-shop. «Ελαττωματική παρτίδα. Μπορείτε να το επιστρέψετε σε οποιοδήποτε κατάστημά μας», η απάντηση του τεχνικού.
Ακολουθήσαμε τη διαδικασία. Η αντικατάσταση με άλλου τύπου συσκευή έγινε γρήγορα και η χρηματική διαφορά καλύφθηκε με αγορά μερικών άγραφων DVDs . Ως εδώ καλά. Ωστόσο, ο υπάλληλος του service δεν μας είπε ότι υπήρχε η δυνατότητα να παραλάβει το ελαττωματικό προϊόν φορτηγό της εταιρίας με δικό της κόστος και να μας το αντικαταστήσει (βλ. www.e-shop.gr/faq.phtml), ενώ ο υπάλληλος του καταστήματος υποστήριξε ότι αυτό ισχύει μόνο για αποστολές με εταιρία ταχυμεταφορών, και χρειάστηκε νέο τηλεφώνημα στο τμήμα πωλήσεων για να επιβεβαιώσουμε ότι και οι δύο είχαν άδικο.
Εισιτήρια
Oλες οι μεγάλες αεροπορικές και ναυτιλιακές εταιρίες προσφέρουν στις ιστοσελίδες τους δυνατότητα κράτησης εισιτηρίων, ενώ υπάρχουν και εξειδικευμένοι δικτυακοί τόποι online και offline ταξιδιωτικών πρακτορείων (π.χ. www.airtickets.gr, www.travelplanet24.com/gr, www.24hours.gr, www.octopustravel.com/gr, www.lastminute.gr, www.ginis.gr).
«Κλείνω συχνά εισιτήρια από το Iντερνετ και πολλές φορές πετυχαίνω προσφορές», σημειώνει ο κ. Μεντζέλος Μολοχίτης, εμπορικός διευθυντής του ομίλου επιχειρήσεων Ν. Μπογονικολός. Για τους φίλους του κινηματογράφου, του θεάτρου, μουσικών και αθλητικών εκδηλώσεων δικτυακοί τόποι, όπως το www.ticketshop.gr/home/gr και το www.i-ticket.gr, προσφέρουν εύκολα και γρήγορα κράτηση θέσης. Το ίδιο συμβαίνει και στις ιστοσελίδες μεγάλων κινηματογράφων (λ.χ. www.villagecinemas.gr).
Κατασκευή ιστοσελίδων
Κατασκευή Ιστοσελίδων, News Portals, e-shop Το δικό σας site από 260 €
www.greeninteractive.gr
-
- Μενεγάκη - Παντζόπουλος: Το νέο κουτσομπολιό στη showbiz
- "Δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω για οποιοδήποτε πολιτικό πρόσωπο"
- Αναπτυξιακός νόμος και έλεγχος των τιμών στο υπουργικό
- "Η Ελλάδα ήδη μοιάζει με την Αργεντινή του 2001"
- "Το Βερολίνο επέβαλε τον νέο πρόεδρο της ΕΚΤ"
- Βαλυράκης: Υπήρχαν στοιχεία για υπουργούς στην υπόθεση Siemens
- Μπατζελή: Σημαντικές αλλαγές στον ΕΛΓΑ
- Στρος Καν: "Η ευρωζώνη χρειάζεται στενότερη εποπτεία"
- Σφοδρή επίθεση Καστανίδη στον πρόεδρο του ΣΕΒ
- Απεργία στις 20 Μαΐου κήρυξαν ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ
- Πρόστιμα μαμούθ ύψους 40 εκατ. σε εφοπλιστή για φοροδιαφυγή
- Κλείνουν 60 γνωστά νυχτερινά κέντρα διασκέδασης
- Ελληνικό e-πολυκατάστημα με 300.000 προϊόντα
- Λουκέτο για 100.000 εμπορικές επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα
- Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΒ
- Απελευθέρωση της αγοράς Ταξί και ΚΤΕΛ χωρίς νέες άδειες!
- Τέλος η δημοσίευση ισολογισμών στις εφημερίδες