Αρχική | Επιχειρήσεις | Μεταφορές | Βoeing - Αirbus με νέο ανταγωνιστή

Βoeing - Αirbus με νέο ανταγωνιστή

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Βoeing - Αirbus με νέο ανταγωνιστή

Οι Βoeing και Αirbus,για πάνω από μια δεκαετία,ήταν μόνες τους. Τώρα ανταγωνιστές από τον Καναδά, την Κίνα και τη Ρωσία αναπτύσσουν μοντέλα για να σπάσουν τουλάχιστον το τμήμα της αγοράς αεροσκαφών μονού διαδρόμου, που κυριαρχείται από τα 10.000 ιπτάμενα Αirbus Α320 και Βoeing 737 και τα άλλα 4.000 που έχουν παραγγελθεί.

Αυτή η αγορά τζετ υπολογίζεται από την Βoeing ότι θα φθάσει στα 1,68 τρισ. δολάρια στα επόμενα 20 χρόνια. Σήμερα συγκεντρώνει πάνω από τα δύο τρίτα της παραγωγής πολιτικών αεροσκαφών και περίπου το 40% των πωλήσεων, με τους δύο μεγάλους κατασκευαστές να παράγουν περίπου 70 αεροσκάφη μηνιαίως.

«Ο άνετος κόσμος από μας τους δύο μόνο έχει σχεδόν τελειώσει» εξήγησε το ανώτατο στέλεχος της Βoeing Τζιμ Μακ Νέρνι. Η νέα αυτή δυναμική θα είναι ορατή στη βρετανική έκθεση του Φανμπόροου, τη μεγαλύτερη αεροπορική έκθεση του κόσμου, που ανοίγει τις πύλες της στις 19 Ιουλίου. Η καναδική Βombardier, η κρατική κινεζική Comac και η ρωσική Ιrkut θα εκθέσουν την πορεία των επιτευγμάτων τους στα τζετ. Ως την επόμενη έκθεση, σε δύο χρόνια, η σειρά Cseries της Βombardier θα βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών, με σκοπό την είσοδό της στην αγορά το 2013. Η Comac και η Ιrkut έχουν δηλώσει ότι θα μπορέσουν να ανταγωνιστούν τις Αirbus και Βoeing ως το 2016.

Η Βoeing και η Αirbus θα χρησιμοποιήσουν την εφετινή έκθεση για να κατοχυρώσουν την κυριαρχία τους στην αγορά εμπορικών αεροσκαφών, αξίας 60 δισ.

δολαρίων ετησίως. Η Βoeing θα φέρει το 787 Dreamliner για πρώτη φορά στην Ευρώπη, ενώ η Αirbus θα πετάξει το δικό της Α380, το μεγαλύτερο αεροσκάφος επιβατών στον κόσμο, με 800 θέσεις.

Ακριβώς ένας χώρος όπου οι δύο εταιρείες δεν έχουν ανταγωνισμό είναι η αγορά των μεγαλύτερων αεροσκαφών, ο οποίος αποτελεί βέβαια λιγότερο από το ένα τρίτο όλων των παραγόμενων τζετ, αλλά αντιπροσωπεύει το 45% της αξίας των πωλούμενων αεροσκαφών.

Ω στόσο στη μικρότερη κατηγορία των 130-149 θέσεων «πρέπει κανείς να προσέξει τον ανταγωνισμό, να πάρει στα σοβαρά τους ανταγωνιστές, όπως η Βombardier, όπως οι ρώσοι φίλοι μας ή οι Κινέζοι» λέει ο επικεφαλής της Αirbus, Τομ Εντερς. «Το δυοπώλιο σιγά-σιγά φθάνει στο τέλος του. Ισως όχι τόσο γρήγορα στα μεγάλα αεροσκάφη, όπου θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο και όπου ελπίζω τουλάχιστον να χαρούμε αρκετό διάστημα προτού εμφανιστούν ανταγωνιστές» .

Παρ΄ όλο που τα μοντέλα CSeries δεν θα πετάξουν στο Φαρνμπόροου, επειδή βρίσκονται σε στάδιο σχεδιασμού, η Βombardier έχει ήδη πάρει παραγγελίες, όπως από τη Lufthansa για 30 αεροσκάφη ή από τη Republic Αirways για 40 αεροσκάφη, ενώ και η Qatar Αirways, μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες αεροπορικές εταιρείες, έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να παραγγείλει μοντέλα CSeries.

Οι υποσχέσεις της Βombardier για χαμηλότερες εκπομπές αερίων, χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και χαμηλότερα επίπεδα ήχου δικαιολογούν τον στόχο της να πιάσει τη μισή αγορά στον χώρο των 100-149 θέσεων μέσα σε 20 χρόνια.

Η κρατική Ιrkut της Ρωσίας σχεδιάζει ένα αεροσκάφος 150-160 θέσεις για το 2016 με 15% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου από τα τωρινά μοντέλα. Και η κινεζική Comac έχει στόχο να πουλήσει πάνω από 2.000 τζετ C919 στα επόμενα 20 χρόνια, αρχίζοντας από το 2016, στηριζόμενη, είναι αλήθεια, και στην εγχώρια αγορά της.

Ηδη η China Southern και η Αir China έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να αγοράσουν από την Comac, αλλά γενικότερα η οικονομική ανάπτυξη της πολυπληθέστερης χώρας στον πλανήτη σημαίνει ότι η Κίνα θα αγοράζει το ένα τρίτο των αεροσκαφών που θα παραγγέλλονται στην Ασία σε 20 χρόνια, σύμφωνα με την Αirbus.

«Τα δυοπώλια δεν σπάνε από ανταγωνιστές που είναι επιθετικοί» λέει ο ειδικός Ρίτσαρντ Αμπουλάφια. «Σπάνε καθώς αυτοί γίνονται φερέγγυοι».

Το Βήμα








Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0
Οδηγός Επιχειρήσεων

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text



Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr